Podporujeme děti v Jižní Americe

Umíme pomáhat

Poradna pro cizince a uprchlíky Plzeň

 

Adresa: Cukrovarská 16, 301 00 Plzeň  

Telefon: 377 441 736, 731 433 096

E-mail: poradna@dchp.charita.cz

Vedoucí: Mgr. Klára Zachová                                            

 

Otvírací hodiny:                    

Pondělí:   8:00 - 12:00, 13:00 - 15:00  

Úterý:       8:00 - 12:00, 13:00 - 15:00                                                                                                                

Středa:    8:00 - 12:00, 13:00 - 19:00

Čtvrtek:   8:00 - 12:00, 13:00 - 15:00

Pátek:      8:00 - 12:00, 13:00 - 14:00

(po telefonické domluvě i v jiný čas)

 

                                                                               

 Naše služby podporuje Plzeňský kraj, město Plzeň, a Ministerstvo vnitra ČR.

        logo_Plzen_pomahajici 

 

Poslání služeb

Posláním poradny pro cizince a uprchlíky je poskytování sociálního a právního poradenství na území Plzeňské diecéze cizincům, kteří se ocitli v takové osobní situaci, kterou nedokáží řešit vlastními silami a z vlastních zdrojů. Posláním poradny je také utváření a rozvoj vztahů mezi cizinci a většinovou společností a zvyšování jejich informovanosti.


Cíle služeb

  • umožnit cizincům nalézat řešení složité osobní situace, posílit samostatné schopnosti, informovanost
    a orientaci cizinců v českém sociálním a institucionálním prostředí

  • pomáhat cizincům se sociálně začlenit do většinové společnosti, využívat dostupné zdroje, sítě a služby
    a žít běžným životem

  • přispět ke zvýšení informovanosti většinové společnosti, napomáhat k rovnému přístupu při řešení otázek života cizinců v ČR a upozorňovat na nedostatky legislativních norem pro cizince

Komu je poradna určena?

Cílová skupina uživatelů služeb:

 

  • cizinci a uprchlíci

  • rodinní příslušníci cizinců a uprchlíků

  • čeští občané s vazbou na cizince  

Kde, kdy a jak nás můžete vyhledat?

Kontaktovat nás můžete dopisem, emailem, telefonicky, nebo nejlépe osobně přímo v poradně. Osobní návštěva kanceláře je v rámci otevíracích hodin možná bez předchozí domluvy. Abyste však předešli případnému čekání, doporučujeme se předem telefonicky objednat.


Jakou formou jsou naše služby poskytovány:

  • ambulantní (přímo v poradně)
  • terénní (v domácím prostředí uživatele, doprovody a jazykové asistence na úřady a jiné veřejné instituce)

Kapacita služeb:

  • ambulantních intervencí za 1 rok: 1 900
  • terénních  intervencí za 1 rok: 1000

okamžitá kapacita:

  • ambulatní forma: 2 (dle provozní doby ambulantních pracovišť)
  • terénní forma: 2 

S kým se v poradně setkáte?

Mgr. Klára Zachová - vedoucí PCU - mobil: 731 433 096, e-mail: klara.zachova@dchp.charita.cz

 

Bc. Petra Karpíšková - mobil: 731 433 008, e-mail: petra.karpiskova@dchp.charita.cz

 

Ing. Tatiana Mandíková - mobil: 731 433 023, e-mail: tatiana.mandikova@dchp.charita.cz

 

Mgr. Kateřina Konopíková - mobil: 731 433 027, email: katerina.konopikova@dchp.charita.cz

 

Monika Vošická, DiS. - mobil: 731 433 060, email: monika.vosicka@dchp.charita.cz

 

+ aktuálně na mateřské dovolené: Mgr. Helena Duchková - vedoucí PCU   

 

 

Jaké poskytujeme služby?

Na poradnu se mohou obracet cizinci a uprchlíci s dotazy či problémy z následujících oblastí:

 

  • sociální problematika (nárok na sociální dávky, problematika sociálního zabezpečení, pomoc při řešení bytových problémů, asistence při hledání nového zaměstnání, atp.)

  • právní poradenství (pomoc při vyřizování povolení k pobytu - přechodný pobyt, trvalý pobyt, české občanství, mezinárodní ochrana atp.); poradna má také k dispozici externího právníka

  • zdravotní péče (problematika zdravotního pojištění, pomoc při hledání vhodného lékaře nebo zdravotnického zařízení atp.)

  • vzdělávání (problematika školní docházky, nabídka jazykových kurzů češtiny, v poradně je zdarma k dispozici počítačová studovna atp.)

  • porušování Vašich práv (pomoc při psaní odvolání, žalob, soudních podání a jiných písemností atp.)

  • informace o životě v ČR

PCU poskytuje v rámci poradenství tyto služby:

  • poskytování informací a rad
  • vyřizování administrativních záležitostí (vyplňování formulářů, psaní odvolání, soudních podání atp.)

  • doprovod klientů (na úřední jednání, na jednání se zaměstnavatelem, ubytovatelem atp. )

  • aktivní vyjednávání (s úřadem, zaměstnavatelem, ubytovatelem atp.)

  • předávání a odkazování klientů

  • zprostředkování překladatelských a tlumočnických služeb

  • materiální pomoc v odůvodněných případech

Zásady poskytovaných služeb: 

  • vychází z individuálně určených potřeb uživatelů

  • působí na osoby aktivně

  • podporují rozvoj samostatnosti uživatelů

  • motivují uživatele k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace

  • posilují k sociálnímu začleňování

  • otevřené všem příslušníkům cílové skupiny bez rozdílu věku, náboženství, sociálního postavení a státní příslušnosti

Odmítnutí zájemce o službu:

Kritéria pro neposkytnutí služby: 

    • zájemce nespadá do cílové skupiny

    • zájemce požaduje takové služby, které poradna nezajišťuje

    • došlo k překročení okamžité kapacity v poradně

Kritéria pro ukončení služby ze strany PCU:

    • dosažení stanoveného osobního cíle uživatele

    • vyčerpání všech možností řešení kontraktu

    • předání klienta jiné instituci

    • vzájemná dohoda o ukončení

    • opakované porušení stanovených postupů dosahování osobního cíle uživatelem nebo maření dosaženého cíle uživatelem

    • opakované agresivní projevy chování ze strany uživatele (ústní, fyzické)

    • uživatel se dostaví pod vlivem alkoholu, omamných látek či v takovém psychickém stavu, kdy není schopen spolupracovat

    • vytváření neodůvodněné závislosti na pomoci

Pravidla pro ukončení poskytování služby ze strany uživatele:

    • kdykoliv bez udání důvodu

    • dosažením stanoveného osobního cíle uživatele