Volnočasové kluby DUHA Domažlice

Adresa: Kozinova 297, 344 01 Domažlice
Vedoucí: Jitka Horalová, DiS.
Telefon: 731 433 062
 

Provozní doba: 

pondělí:   8,00 – 16,00
úterý:       8,00 – 16,00
středa:     8,00 – 17,00
čtvrtek:    8,00 – 16,00

pátek:      8,00 – 15,00

 

Službu podporuje finančně Plzeňský kraj a město Domažlice. 

plzeňský kraj                  Domazlice logo

Služba je registrovaná podle § 66 zákona o sociálních službách a je poskytována bezplatně.

Obsahem volnočasového klubu jsou tematická setkávání, která jsou tvořena ve spolupráci s uživateli. Týkají se životních cílů, plánů a možností seberealizace. Jde zejména o podporu v soběstačnosti, trénink paměti či práci s počítačem. A také o umožnění lepšího začlenění do přirozené komunity i posílení sebevědomí. Kromě skupinových činností, s uživateli pracujeme individuálně.
 
Od jara do podzimu také pracovní činnost na zahradě, která se nachází nedaleko klubu na adrese 28. října 296, Domažlice.
 

Naše poslání

Posláním Volnočasových klubů DUHA je vytvořit důstojné podmínky pro trávení volného času osobám s chronickým duševním onemocněním, s chronickým onemocněním, s kombinovaným postižením a se zdravotním postižením, které jsou ohrožené sociálním vyloučením a nabízet jim takové aktivity, které přispějí k jejich zapojení do běžného života.

Nepříznivá sociální situace
Situace, kdy je osoba ohrožená sociálním vyloučením z důvodu chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a současně má zájem o kontakt s dalšími lidmi a o aktivity vedoucí k aktivnímu naplnění volného času.

 

Okruh osob

Služba je určena pro děti od 7 let a pro dospělé osoby od 18 let, včetně starších seniorů nad 80 let:
 
  • s chronickým duševním onemocněním
  • s chronickým onemocněním
  • s kombinovaným postižením
  • a se zdravotním postižením

Cíle služby

Obecným cílem služby je podporovat sociální začlenění klientů, jejich soběstačnost a vytvořit jim alternativu trávení volného času, jako je to běžné u jejich zdravých vrstevníků. Služba je zaměřena na řešení nepříznivé sociální situace klienta. 
 
Optimálním výsledkem činností služby je, že:
1. Klient tráví svůj volný čas za pomoci nabízených aktivit a má příležitosti pro setkávání s dalšími lidmi.
 
2. Klient má potřebnou podporu při navazování a udržování vztahů.
 
3. Klient získal nebo si udržel svou samostatnost a zapojuje se do běžného života.
 
4. Klient se umí orientovat, pohybovat se a přiměřeně reagovat na situace při návštěvách různých kulturních zařízení nebo při účasti na aktivitách mimo prostory služby (např. kulturní centrum, kavárna, výstavy, výlety atp.).
 
5. Klient má potřebné informace a podporu při vyřizování běžných záležitostí a při obhajobě svých práv.
 
 

Zásady služby

Zásady služby vycházejí z následujících zdrojů: Listina základních práv a svobod, Zákon o sociálních službách, Etický kodex Charity ČR, Etický kodex sociálních pracovníků ČR.

Spolupracující a demokratický přístup
Poskytování služby je založeno na spolupracujícím, demokratickém přístupu v interakci mezi pracovníky a klientem.
 
Podpora samostatnosti a soběstačnosti každého klienta
Při své činnosti podporujeme soběstačnost a samostatnost klienta, klademe důraz na lidský vztah, bezpečný prostor, zachování lidské důstojnosti a dodržování lidských práv a svobod.
 
Nehodnotící přístup
Pracovníci nehodnotí osobnostní rysy klienta, jeho sociální vztahy, neodsuzují ho a respektují jeho vůli.
 
Individuální přístup ke každému klientovi
Služba vychází z individuálních potřeb klienta, podporuje uplatňování jeho vlastní vůle, cílů a představ, činnosti přizpůsobujeme momentálnímu psychickému a zdravotnímu stavu klienta.