Krizová pomoc Cheb

Registrovaná sociální služba č. 8824107
 
Adresa: Koželužská 19, 350 02 Cheb
Kontakty:  731 433 007, 731 433 079
Provozní doba: Služba je poskytována 24 hodin denně včetně svátků, dnů pracovního volna i klidu.
Kapacita: 3 jednolůžkové pokoje (s možností přistýlky na každý pokoj)
Vedoucí služby:  Mgr. Ondřej Špendlíček

 

Služba je realizována za finanční podpory Karlovarského kraje (www.kr-karlovarsky.cz a www.zivykraj.cz) a města Cheb.

Logo-KK-2021             Živý kraj           Cheb                                                                                   

K čemu projekt slouží:

Posláním krizové pomoci je zajištění pocitu bezpečí osobám, kterým aktuální životní situace neumožňuje žít v jejich běžném prostředí pomocí poskytnutí krátkodobého bezpečného zázemí.

Nabídka služeb:

  • bezpečné bydlení zpravidla až na 7 dnů
  • pomoc se zajištěním stravy
  • pomoc při kontaktu s úřady, s policií atd.
  • pomoc při hledání dalšího ubytování či podpora při návratu do původního bydlení
  • možnost poskytnutí ošacení
  • možnost praní prádla
  • pomoc psychologa

Základní činnosti služby:

Služba podle zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách, §60 Krizová pomoc obsahuje tyto základní činnosti:

 Poskytnutí ubytování

  • ubytování podle zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku, § 2326
  • služba je poskytována na adrese Koželužská 1802/19, 350 02 Cheb - na krizovém pokoji, ubytování je poskytováno celodenně, včetně sobot, nedělí a svátků po celý kalendářní rok na dobu nejvýše 7 dnů
  • úklid, možnost praní a žehlení prádla, poskytnutí ložního prádla a ošacení

Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

  • poskytnutí základní potravinové pomoci při příjmu
  •  v případě prokazatelné nemožnosti opatření si stravy z vlastních zdrojů, je uživateli poskytnuto zajištění celodenní stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování

Sociálně terapeutické činnosti

  •  krizová intervence
  •  další socioterapeutická činnost pomocí následného terapeutického procesu, jejíž poskytování vede k překonání krizového stavu

Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

  •  pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
  •  pomoc při vyřizování běžných záležitostí

Základní činnosti jsou ve službě KP naplňovány a uživatelova zakázka rozsahu činností je stanovena již ve smlouvě o poskytování sociální služby a dále pak upřesňována při procesu individuálního plánování.


Podmínky přijetí:

  • osoba spadající do cílové skupiny uživatelů  

Důvody nepřijetí uživatele:

  • V den, kdy žádá o poskytnutí služby, není žádné volné místo k ubytování
    - Žadatel se stává čekatelem na první volné ubytovací místo a bude o volném místě informován způsobem, který si zvolí (např. telefonem), do té doby je mu nabídnuto využívání Noclehárny
  • Žadatel nespadá do cílové skupiny (např. nemá trvalý pobyt v ČR, není zdravotně způsobilý pro ubytování, nezískal dostatek bodů ve vstupním dotazníku, apod.)
  • Žadatel požaduje jiné služby, než které nabízíme (Potřeby a osobní cíle žadatele nejsou v souladu s nabídkou služby a možnostmi služby)
  • Žadatel již službu v minulosti využíval, a během posledních 6 měsíců mu byla služba ukončena ze strany Diecézní charity PlzeňV případě odmítnutí zájemce o službu dle výše uvedených důvodů, poskytne pracovník základní sociální poradenství (např. zprostředkování kontaktu na jinou sociální službu atd.).

Cílová skupina uživatelů

Cílovou skupinou jsou muži, ženy a děti (děti pouze v doprovodu pečující osoby starší 18 - ti let). Osoby, které se dostaly náhle do nepříznivé sociální situace související se:

  •  ztrátou osobních dokladů,
  • neschopností pracovního uplatnění, 
  • ztrátou hmotného zabezpečení, 
  • nedostatečně stabilních rodinných kompetencí, 
  • neschopnosti navázat kontakt se společenským prostředím, 
  • ohrožení pocitu bezpečí a zdraví, 
  • omezenou schopností zvládat očekávané nebo vývojové změny, 
  • a aktuálně vzniklou ztrátou bydlení.

Cíle poskytované služby

  • Intenzivní podpora uživatele služby zaměřená na objasnění příčin náhle vzniklé situace a na pomoc při jejím zpřehlednění a nalezení nejvhodnějších způsobů řešení, které by co nejlépe odpovídaly potřebám uživatelů (uživatelek) a pomoc při uplatnění konkrétních způsobů řešení, které daná situace umožňuje.