Terénní krizová služba
Službu podporuje finančně Plzeňský kraj a město Plzeň.
Službu je možné sjednat na NONSTOP telefonní lince: 777 167 004
Posláním Terénní krizové služby je poskytování krizové pomoci, která zahrnuje okamžitou psychickou podporu zaměřenou na problém, který krizi vyvolal. Působí na území Plzeňského kraje, nonstop a bezplatně. Pracovníci pomáhají lidem, jejichž život byl zasažen náhlým neštěstím. Naše činnost umožňuje lidem aktivovat vlastní síly a zdroje okolí. Dále poskytujeme informace o tom, jak v situaci postupovat, aby dopady krizové životní události byly co nejmírnější.
Nepříznivá sociální situace, ve které se může osoba nacházet:
- náročná životní situace, vyvolávající stav psychické nerovnováhy, ohrožení, stresu a způsobující změnu v navyklém způsobu života, kterou není člověk schopen zvládnout vlastními silami a to ani za pomoci blízkých lidí
- jedná se obvykle o
- akutní (náhlou) osobní krizi – ztráta blízkého, oběť trestného činu, partnerská a rodinná krize, sebevražedné myšlenky, reakce na stres, očekávané životní změny (narození dítěte, svatba, odchod do důchodu), potřebu neodkladného duchovního zaopatření, krize identity, existenční krize, ztráta smyslu života
- hromadné mimořádné události - požáry, živelné pohromy, dopravní nehody, havárie v domácnosti, teroristické útoky, tragická úmrtí
Okruh osob, kterým umíme pomoci:
- lidé v krizi bez omezení věku
- lidé, kteří se aktuálně nachází na území Plzeňského kraje
Pomoc je poskytována:
-
terénní formouv přirozeném prostředí uživatele (doma, na ulici, v nemocnici nebo kde je zapotřebí)
- bezplatně
- na území Plzeňského kraje
Kapacita služby, pro upřesnění:
- okamžitá kapacita TKS je 1 klient, ve smyslu jedné intervence v jedné chvíli.
Zásady:
- Službu lze využít anonymně a nonstop.
- Při jednání je vždy dbáno na zachování lidské důstojnosti, vzájemné úcty a respektu.
- Pracovníci přistupují ke každé osobě individuálně s ohledem na jeho možnosti, schopnosti a potřeby.
- Pomoc je krátkodobá a zaměřená na aktuální problém.
- V rámci spolupráce usilujeme o zvyšování kompetencí klienta ke zvládnutí situace, v případě potřeby dlouhodobé péče jsou klientovi nabídnuty další veřejně dostupné služby.
- Při poskytování naší služby dodržujeme Etický kodex Charity ČR a odborné etické kodexy pracovníků.
Popis realizace služby 14.10.2022
Provoz: nonstop – pohotovost na telefonu