Poradna pro cizince

Mgr. Klára Zachová, vedoucí Poradny pro cizince                                            
mobil: 731 433 096, e-mail: klara.zachova@dchp.charita.cz
 
Telefon - poradenství: 731 433 139
 
Bc. Eva Petříková, vedoucí projektu Komunitní a asistenční centrum pro uprchlíky
mobil: 731 796 611, e-mail: eva.petrikova@dchp.charita.cz
 
 

KONTAKTY NA PRACOVNÍKY PORADNY

КОНТАКТИ КОНСУЛЬТАНТІВ

Adresa: Cukrovarská 16, 301 00 Plzeň  

Otevírací hodiny:                    
Pondělí:   8:00 - 12:00, pro objednané 13:00 - 15:00  
Úterý:       8:00 - 12:00, 13:00 - 14:00                                                                                                                
Středa:     8:00 - 12:00, pro objednané 13:00 - 19:00
Čtvrtek:    8:00 - 12:00, 13:00 - 14:00
Pátek:       8:00 - 13:00

Adresa: Jagellonská 9, 301 00 Plzeň (Oddělení pobytu cizinců OAMP MV ČR v Plzni)
 
Otevírací hodiny:    
Pondělí:  8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00                                                                                                      
Středa:    8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00

                                                                                

Naše služby podporuje Ministerstvo vnitra ČR, Plzeňský kraj, město Plzeň a Městský obvod Plzeň 3.

 Ministerstvo vnitra ČR         Plzeňský kraj               logo_Plzen_pomahajici              ÚMO3               

Poslání služeb

Posláním poradny pro cizince je poskytování sociálního a právního poradenství na území Plzeňské diecéze cizincům, kteří se ocitli v takové osobní situaci, kterou nedokáží řešit vlastními silami a z vlastních zdrojů. Posláním poradny je také utváření a rozvoj vztahů mezi cizinci a většinovou společností a zvyšování jejich informovanosti.

Cíle služeb

  • umožnit cizincům nalézat řešení složité osobní situace, posílit samostatné schopnosti, informovanosta orientaci cizinců v českém sociálním a institucionálním prostředí
  • pomáhat cizincům se sociálně začlenit do většinové společnosti, využívat dostupné zdroje, sítě a služby
    a žít běžným životem
  • přispět ke zvýšení informovanosti většinové společnosti, napomáhat k rovnému přístupu při řešení otázek života cizinců v ČR a upozorňovat na nedostatky legislativních norem pro cizince 

Komu je poradna určena?

Cílová skupina uživatelů služeb: imigranti a azylanti 

  • cizinci a uprchlíci
  • rodinní příslušníci cizinců a uprchlíků
  • čeští občané s vazbou na cizince  

Kde, kdy a jak nás můžete vyhledat?

Kontaktovat nás můžete dopisem, emailem, telefonicky, nebo nejlépe osobně přímo v poradně. Osobní návštěva kanceláře je v rámci otevíracích hodin možná bez předchozí domluvy. Abyste však předešli případnému čekání, doporučujeme se předem telefonicky objednat.

Jakou formou jsou naše služby poskytovány:

  • ambulantní (přímo v poradně)
  • terénní (v domácím prostředí uživatele, doprovody a jazykové asistence na úřady a jiné veřejné instituce)

Kapacita služeb:

  •  okamžitá kapacita - ambulantní forma (dle pracovní doby pracovišť) - 2 uživatelé
  • okamžitá kapacita - terénní forma - 2 uživatelé
Jaké poskytujeme služby?
 
Na poradnu se můžete obracet s dotazy či problémy z následujících oblastí:
 
  • sociální problematika (nárok na sociální dávky, problematika sociálního zabezpečení, pomoc při řešení bytových problémů, asistence při hledání nového zaměstnání, atp.)
  • právní poradenství (pomoc při vyřizování povolení k pobytu - přechodný pobyt, trvalý pobyt, české občanství, mezinárodní ochrana atp.); poradna má také k dispozici externího právníka
  • zdravotní péče (problematika zdravotního pojištění, pomoc při hledání vhodného lékaře nebo zdravotnického zařízení atp.)
  • vzdělávání (problematika školní docházky, nabídka jazykových kurzů češtiny, v poradně je zdarma k dispozici počítačová studovna atp.)
  • porušování Vašich práv (pomoc při psaní odvolání, žalob, soudních podání a jiných písemností atp.)
  • informace o životě v ČR

Poradna poskytuje v rámci poradenství tyto služby:

  • poskytování informací a rad
  • vyřizování administrativních záležitostí (vyplňování formulářů, psaní odvolání, soudních podání atp.)
  • doprovod klientů (na úřední jednání, na jednání se zaměstnavatelem, ubytovatelem atp.)
  • aktivní vyjednávání (s úřadem, zaměstnavatelem, ubytovatelem atp.)
  • předávání a odkazování klientů
  • zprostředkování překladatelských a tlumočnických služeb
  • zprostředkování materiální pomoci v odůvodněných případech 

Zásady poskytovaných služeb: 

  • vychází z individuálně určených potřeb uživatelů
  • působí na osoby aktivně
  • podporují rozvoj samostatnosti uživatelů
  • motivují uživatele k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace
  • posilují k sociálnímu začleňování
  • otevřené všem příslušníkům cílové skupiny bez rozdílu věku, náboženství, sociálního postavení a státní příslušnosti

Odmítnutí zájemce o službu, kritéria pro neposkytnutí služby: 

    • zájemce nespadá do cílové skupiny
    • zájemce požaduje takové služby, které poradna nezajišťuje
    • došlo k překročení okamžité kapacity v poradně

Kritéria pro ukončení služby ze strany poradny:

    • dosažení stanoveného osobního cíle uživatele
    • vyčerpání všech možností řešení kontraktu
    • předání klienta jiné instituci
    • vzájemná dohoda o ukončení
    • opakované porušení stanovených postupů dosahování osobního cíle uživatelem nebo maření dosaženého cíle uživatelem
    • opakované agresivní projevy chování ze strany uživatele (ústní, fyzické)
    • uživatel se dostaví pod vlivem alkoholu, omamných látek či v takovém psychickém stavu, kdy není schopen spolupracovat
    • vytváření neodůvodněné závislosti na pomoci

Pravidla pro ukončení poskytování služby ze strany uživatele:

    • kdykoliv bez udání důvodu
    • dosažením stanoveného osobního cíle uživatele

GDPR

Více informací ZDE.

ua