Poradna pro cizince
Potřebujete-li poradit, kontaktujte pracovníky poradny
Якщо Вам потрібна консультація, зверніться до консультанта
Naše služby podporuje Ministerstvo vnitra ČR, Plzeňský kraj, město Plzeň a Městský obvod Plzeň 3.
Poslání služeb
Posláním poradny pro cizince je poskytování sociálního a právního poradenství na území Plzeňské diecéze cizincům, kteří se ocitli v takové osobní situaci, kterou nedokáží řešit vlastními silami a z vlastních zdrojů. Posláním poradny je také utváření a rozvoj vztahů mezi cizinci a většinovou společností a zvyšování jejich informovanosti.
Cíle služeb
- umožnit cizincům nalézat řešení složité osobní situace, posílit samostatné schopnosti, informovanosta orientaci cizinců v českém sociálním a institucionálním prostředí
- pomáhat cizincům se sociálně začlenit do většinové společnosti, využívat dostupné zdroje, sítě a služby
a žít běžným životem - přispět ke zvýšení informovanosti většinové společnosti, napomáhat k rovnému přístupu při řešení otázek života cizinců v ČR a upozorňovat na nedostatky legislativních norem pro cizince
Komu je poradna určena?
Cílová skupina uživatelů služeb: imigranti a azylanti
-
cizinci a uprchlíci
-
rodinní příslušníci cizinců a uprchlíků
-
čeští občané s vazbou na cizince
Kde, kdy a jak nás můžete vyhledat?
Kontaktovat nás můžete dopisem, emailem, telefonicky, nebo nejlépe osobně přímo v poradně. Osobní návštěva kanceláře je v rámci otevíracích hodin možná bez předchozí domluvy. Abyste však předešli případnému čekání, doporučujeme se předem telefonicky objednat.
Jakou formou jsou naše služby poskytovány:
- ambulantní (přímo v poradně)
- terénní (v domácím prostředí uživatele, doprovody a jazykové asistence na úřady a jiné veřejné instituce)
Kapacita služeb:
-
okamžitá kapacita - ambulantní forma (dle pracovní doby pracovišť) - 2 uživatelé
-
okamžitá kapacita - terénní forma - 2 uživatelé
S kým se v poradně setkáte?
Mgr. Marija Kaňovská Miskevič - mobil: 731 433 008 (ruština, běloruština), e-mail: marija.kanovska@dchp.charita.cz
Bc. Petra Štěpán Černá - mobil: 731 433 071 (angličtina) , e-mail: petra.cerna@dchp.charita.cz
Ing. Tatiana Mandíková - mobil: 731 433 023 (bulharština), e-mail: tatiana.mandikova@dchp.charita.cz
Zornitsa Yankova - mobil: 731 591 891 (bulharština), e-mail: zornitsa.yankova@dchp.charita.cz
Olena Helenko - 731 796 610 (ukrajinština, ruština), e-mail: olena.helenko@dchp.charita.cz
Světlana Černopaščenko - 731 796 607 (ruština, běloruština), e-mail: svetlana.cernopascenko@dchp.charita.cz
integrační a asistenční pracovníci:
Bc. Marianna Janoušková - 731 796 608 (ruština), e-mail: marianna.janouskova@dchp.charita.cz
Olena Helenko - 731 796 610 (ukrajinština, ruština), e-mail: olena.helenko@dchp.charita.cz
Gen Bok O - 731 796 612 (ruština), e-mail: genbok.o@dchp.charita.cz
Světlana Černopaščenko - 731 796 607 (ruština, běloruština), e-mail: svetlana.cernopascenko@dchp.charita.cz
Anna Zubkova - 731 796 616 (ukrajinština, ruština), anna.zubkova@dchp.charita.cz
Zpět na úvod Поверніться до вступу
Jaké poskytujeme služby?
Na poradnu se můžete obracet s dotazy či problémy z následujících oblastí:
-
sociální problematika (nárok na sociální dávky, problematika sociálního zabezpečení, pomoc při řešení bytových problémů, asistence při hledání nového zaměstnání, atp.)
-
právní poradenství (pomoc při vyřizování povolení k pobytu - přechodný pobyt, trvalý pobyt, české občanství, mezinárodní ochrana atp.); poradna má také k dispozici externího právníka
-
zdravotní péče (problematika zdravotního pojištění, pomoc při hledání vhodného lékaře nebo zdravotnického zařízení atp.)
-
vzdělávání (problematika školní docházky, nabídka jazykových kurzů češtiny, v poradně je zdarma k dispozici počítačová studovna atp.)
-
porušování Vašich práv (pomoc při psaní odvolání, žalob, soudních podání a jiných písemností atp.)
-
informace o životě v ČR
Poradna poskytuje v rámci poradenství tyto služby:
- poskytování informací a rad
- vyřizování administrativních záležitostí (vyplňování formulářů, psaní odvolání, soudních podání atp.)
- doprovod klientů (na úřední jednání, na jednání se zaměstnavatelem, ubytovatelem atp.)
- aktivní vyjednávání (s úřadem, zaměstnavatelem, ubytovatelem atp.)
- předávání a odkazování klientů
- zprostředkování překladatelských a tlumočnických služeb
- zprostředkování materiální pomoci v odůvodněných případech
Zásady poskytovaných služeb:
-
vychází z individuálně určených potřeb uživatelů
-
působí na osoby aktivně
-
podporují rozvoj samostatnosti uživatelů
-
motivují uživatele k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace
-
posilují k sociálnímu začleňování
-
otevřené všem příslušníkům cílové skupiny bez rozdílu věku, náboženství, sociálního postavení a státní příslušnosti
Odmítnutí zájemce o službu, kritéria pro neposkytnutí služby:
-
zájemce nespadá do cílové skupiny
-
zájemce požaduje takové služby, které poradna nezajišťuje
-
došlo k překročení okamžité kapacity v poradně
Kritéria pro ukončení služby ze strany poradny:
-
dosažení stanoveného osobního cíle uživatele
-
vyčerpání všech možností řešení kontraktu
-
předání klienta jiné instituci
-
vzájemná dohoda o ukončení
-
opakované porušení stanovených postupů dosahování osobního cíle uživatelem nebo maření dosaženého cíle uživatelem
-
opakované agresivní projevy chování ze strany uživatele (ústní, fyzické)
-
uživatel se dostaví pod vlivem alkoholu, omamných látek či v takovém psychickém stavu, kdy není schopen spolupracovat
-
vytváření neodůvodněné závislosti na pomoci
Pravidla pro ukončení poskytování služby ze strany uživatele:
-
kdykoliv bez udání důvodu
-
dosažením stanoveného osobního cíle uživatele
GDPR
Více informací ZDE.
GDPR – інформація для користувачів служб DCHP
GDPR - информация за потребителите на услугите на DCHP